יום ראשון, 14 ביולי 2013

הספריה הלאומית בירושלים




בביקור שנערך בספריה הלאומית בירושלים ביום א' 7/7/13 נחשפתי יחד עם קבוצת מדריכות תקשוב למאגר עשיר ,מקיף ,מאורגן בהיסטוריה היהודית,בתרבות היהודית ובמורשתו ,אירועים בעולם ומקורות מידע רבים ומגוונים.
בביקור הוצגו בפנינו דרכים לחיפוש ממוקד יותר  של פריטי התוכן בספריה הלאומית.
צוות הספריה פיתח דרכים לחיפוש מורכב המאפשר גישה לחומרים האותנטיים, הסרוקים ולמידע העדכני של אותו נושא לחיפוש.
לפריטי המקור המצויים בספריה ערך חשוב ועדכני לכל תלמיד,סטודנט המחפש מידע ,אדם החוקר נושא מסוים.
הערך המוסף של פריטי המקור מעודד :למידה פעילה,אותנטיות,תוכן חדש,חשיבה ביקורתית ואף התרגשות.
בנוסף,צפינו באלבומי תיעוד ותמונות מתקופות שונות ועתיקות.הגישה לאלבומים אינה לרשות הרבים,המרצה השתמש בכפפות לדפדוף באלבום דבר המעלה את חשיבות והערך של הפריטים המצויים שם.



בסרטון מוצגים נערים ונערות במסע בר/בת  המצווה שלהם. בהיצגי המסע שלהם ניתן לשמוע מדברי הילדים ולהבין את תהליכי החקר המעניינים שחוו התלמידים . התלמידים השתמשו במילים חקרתי,גיליתי....אלו הם התהליכים המעניינים את התלמידים המיישמים את הגישה הקונסטרוקטוביסטית ומעידים על מהלכים של סדר חשיבה גבוה המסייעים לתלמידים להתמודד עם נושאים לימודיים ורלוונטיים כשהמטרה לעודד חוויות למידה ,אתגר  ,עניין ,משמעות  והנאה המקנות ידע ומיומנויות המבוססות על חקר פריטי מקור מאוספי הספריה הלאומית ומעשירות תלמידים,מורים ומשפחות.


בנוסף, הספריה הלאומית משתפת פעולה עם אגודת אבן חי ועם פורטל התוכן החינוכי במטרה ליצור הנגשה, זמינות המידע  ,חקר .כל זאת למען האוכלוסיה :תלמידים,מורים וכל מי שזקוק למידע מעשיר,חשוב, היסטורי, תרבותי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה